تولید محتوا تخصصی

تولید محتوا تخصصی رشته مورد نظر شما

تولید محتوا تخصصی

تولید محتوا تخصصی رشته مورد نظر شما

کلمات کلیدی
چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۵۰ ب.ظ

چطور تولید محتوا صوتی داشته باشیم؟

پادکست در خدمات تولید محتوای صوتی

پادکست یک برنامه شبیه برنامه‎های رادیویی است که با تجهیزات دیجیتالی ضبط می‎شود سپس طریق رسانه‎های شخصی جهت پخش صدا در دنیای اینترنت برای مخاطبان ارائه می‎شود.

امروزه برای بسیاری از رسانه‎ها و شبکه‎ها پادکست امری مهم و فراگیر است از آنجا که حجم آن نسبت به دیگر برنامه‎های رادیویی کم‎تر باشد یا راحت‎تر مخاطب با آن ارتباط برقرار می‎کند و چون فقط از حس شنیداری استفاده می‎شود برای بسیاری از افراد که مشغول کارهای دیگری هستند قابل استفاده می‎باشد. پادکست مزیت‎های دیگری هم دارد که در ادامه به آنها اشاره می‎کنیم تا با خدمات تولید محتوای صوتی بیشتر آشنا شوید.

تولید محتوای صوتی

 

پادکست: برنامه های طنز

شاید جمعه‎ها صبح با رادیو و برنامه “صبح جمعه با شما” آشنایی داشته باشید. این برنامه طنز و مفرح بخش رادیویی طرفداران زیادی دارد، به این دلیل که کیفیت و محتوای برنامه بسیار عالی و مخاطب پسند است.

پادکست هم تقریبا می‎تواند به عنوان یک برنامه مثل همین برنامه “طنز صبح جمعه با شما” گفتگوهای شاد، طنز، همراه با لطیفه را در سایت و یا کانال مورد نظر ارائه دهد.

این موضوع برای سایت هایی که در جهت تولید برنامه‎های طنز و مفرح بخش عمل می‎کنند می‎تواند مفید و موثر باشد.

پادکست: کتاب خوانی

شاید یکی از موثرترین کارایی که پادکست دارد، استفاده در امر کتابخوانی باشد که در سال‎های اخیر بسیاری از کارگزاران و همچنین کاربران از این موضوع استقبال زیاد کرده اند. به این دلیل که کتاب و کتاب‎‎خوانی با توجه به رشدی که دنیای تکنولوژی و اینترنت داشته است، به شدت افت کرده و خرید سالانه کتاب و همچنین مطالعه کتاب کاهش بی سابقه‎ای را به دنبال داشته است.

به همین سبب شاید پادکست و خدمات تولید محتوای صوتی را بتوان یکی از انقلاب‎های عظیم وموثر در امر کتاب خوانی یافت.

به دنبال این فرایند، سایت‎ها برای اکثر کتاب‎های خود به خصوص کتاب‎های پر مخاطب مانند رمان‎ها، کتاب‎های ادبی،داستان‎های کودکانه، برخی از کتاب‎های سیاسی و اقتصادی را به صورت پادکست در سایت خود قرار دادند تا کسانی که نیاز دارند؛ اما وقت خواندن ندارند، به هنگام نشستن در ماشین و یا فعالیت‎های خانه از فایل صوتی کتاب مورد نظر خود بهره ببرند.

در ضمن تاثیری که فایل‎های صوتی کتاب بر روی خواننده دارند، به خاطر ادای کلمات و ایجاد حس در آنها توسط گوینده منجر به همزاد پنداری، درگیری احساسات و درک بیشتر مخاطب می‎شود و اینگونه هم استقبال بیشتری از کتاب به همراه می‎آید و هم میزان مطالعه کتاب بالا می‎رود و کسانی که در عرصه نوشتن و انتشار کتاب‎ها همت دارند، از خطر ورشکستگی نجات می‎یابند.

خدمات تولید محتوای صوتی در وبلاگ

معمولا در وبلاگ‎ها برای تبلیغات و یا برای اینکه بتوان مخاطب را با خود همراه کنیم، محتوای متنی خود را می‎نویسیم و توضیحاتی را پیرامون آن ارائه می‎دهیم، اما شاید بهتر باشد که به نظر و سلیقه همه کاربران وبلاگ اهمیت بدهیم و در کنار آن از محتوای صوتی هم استفاده کنیم.

مثلا اگر در مورد آموزش‎های الکترونیکی، نرم‎افزارهای کامپیوتری و دیگر موارد این شکلی فعالیت دارید برای اینکه ابهامات از بین بروند، خوب است که از محتوای صوتی بهره‎مند شوید، یعنی آنچه که در قالب متن بود، در قالب یک فایل صوتی انجام می‎گیرد که برای کاربر روشن و مشهود است.

منبع: چگونه محتوای صوتی تولید کنیم؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۲
ناصر عبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی